FAQ's

Vraag stellen

Welke punten moeten gecontroleerd worden wanneer de verbinding tussen een M340 en een pc via een USB-aansluiting niet werkt?

Als de verbinding tussen een M340 PLC en een pc via de kabel BMXXCAUSBH018 of BMXXCAUSBH045 niet werkt, controleer dan de volgende punten:

  • In Unity, controleer of het adres van de PLC "SYS" is en of de ondersteuning "USB" is.
  • Controleer of de "PLC USB Driver" in de Driver Manager aanwezig is (en installeer deze indien nodig).
  • In het venster "Computerbeheer" (Werkpost, klik met de rechtermuisknop, Beheren), controleer of de service "USB PLC" de status "Gestart" heeft (start de service indien nodig).
  • Controleer of het apparaat BMX CPU aanwezig is in het Windows Apparatenbeheer.
  • Controleer of er een USB-icoon in de taakbalk van Windows staat. 
Als de verbinding nog steeds niet werkt.
  • Probeer een verbindingstest door de firewall uit te schakelen,
  • Verwijder en installeer de PLC USB driver opnieuw.
Illustraties:
 
Instellen van het PLC-adres in Unity Pro
(zie schermafdruk) 

                                                                                                                                                                                          

Computerbeheer venster.
(zie schermafdruk)
 
    
 
Aanwezigheid van de M340 in Apparaatbeheer. 
(zie schermafdruk)
 
 

Taakbalk
(zie schermafdruk)        
 
             

 

Bent u geholpen met deze informatie?
Wat kunnen wij doen om de informatie te verbeteren?