Welkom op de website van Schneider Electric

Welkom op onze website.

U kunt een ander land kiezen om beschikbare producten te bekijken of bezoek onze corporate website voor meer informatie over ons bedrijf.

Een ander land of een andere regio kiezen

  • APC by Schneider Electric breidt Channelprogramma uit

Default Alternative Text

Hoofddorp, 15 november 2017 - Schneider Electric, wereldwijd specialist in energiemanagement en procesautomatisering, kondigt de uitbreiding van het bestaande

APC Global Channel Partner Program  met een managed services-programma voor partners aan. APC by Schneider Electric is één van de bekendste merken van het internationale bedrijf en wil partners met het programma helpen hun bedrijf te ontwikkelen zodat ze voldoen aan de toenemende eisen van klanten en veranderende markt. Het programma bevat technische hulpmiddelen, vaste ondersteuning en speciale acties voor Managed Service Providers (MSP's)-partners. Een speciaal onderdeel van het partnerprogramma zorgt ervoor dat MSP's op systematische wijze power en cooling winstgevend kunnen maken.

“Aangezien de moderne IT-partner zich op snelle wijze ontwikkelt en de focus verschuift van de verkoop van hardware naar service-gerichte, terugkerende inkomsten, is het belangrijk dat we onze aanpak aanpassen en partners benaderen op een manier die past bij deze nieuwe situatie,” zegt Rob McKernan, Senior Vice President Global IT Channels bij Schneider Electric. “Door de integratie en optimalisatie van ons aanbod en de heroriëntatie van onze sales- en supportteams op het MSP-businessmodel, zetten we een kennisnetwerk op dat partners laat zien hoe zij hun omzet kunnen verhogen en bedrijfskosten kunnen verlagen door power en cooling aan hun managed services-portfolio toe te voegen.”

De groeiende marktdruk vraagt partners om een bedrijfsevolutie. Toenemende gestandaardiseerde  opslag- en serverhardware verkleinen de marge en zorgen voor ‘shadow-IT'; een situatie waarin IT-systemen worden aangeschaft door afdelingen en medewerkers zonder de goedkeuring van het IT-team. Dit leidt tot hogere veiligheidsrisico's voor het bedrijf. Tegelijkertijd verwachten klanten steeds vaker gespecialiseerde ondersteuning omdat minder personeel, kleinere budgetten en een steeds grotere kloof in vaardigheden vraagt naar een sterker partnersupport. Vanwege deze eisen worden managed services zoals helpdesk-ondersteuning, netwerkmanagement, personeelsuitbreiding en vele andere onderdelen steeds vaker ondergebracht bij de IT-afdeling.
 
Terwijl partners aan deze eisen voldoen door een meer divers managed-services-businessmodel op te zetten, ontwikkelt het APC Global Channel Partner Program met ze mee. Het programma ondersteunt partners bij hun ontwikkeling en in het realiseren van structurele extra winst met power en cooling op een uitgebreide, gestructureerde en tegelijkertijd simpele wijze. Dit wordt bereikt door:

·    Uitgebreide technische integraties van de APC Smart-UPS oplossingen met de meest gebruikte remote monitoring & management (RMM)-platformen en professionele services-automation-tools (PSA). Partners kunnen eenvoudig gegevens verzamelen, ordenen en beoordelen in alle oplossingen. Hierdoor krijgen zij beter inzicht in de productlevenscyclus en zijn slimmere updates en configuraties mogelijk. APC zal uiteindelijk ook integraties van al haar aangesloten producten (PDU's, 3-fase UPS'en, cooling en overige producten) in deze platformen toevoegen, voor een gemakkelijker beheer door partners.

Andere verbeteringen voor de MSP-partnergemeenschap zijn onder andere:

·    Winstgevende groei: Om business te stimuleren, zal APC nieuwe incentives aanbieden als onderdeel van het bestaande Partner Program. Een voorbeeld hiervan zijn financierings- en kortingsopties die beter afgestemd zijn op het unieke financiële businessmodel van MSP's.
·    Gespecialiseerde ondersteuning: om groei voor MSP-partners mogelijk te maken op de huidige dynamische IT-markt, introduceert APC gespecialiseerde certificeringstrajecten en salestrainingen die aansluiten op de bedrijfsbehoeften van onze partners.
·    Verbeterde ondersteuning: MSP-partners krijgen toegewijde customer support, zodat ze kunnen profiteren van hun nieuwe businessmodel.
·    Kennisnetwerk: Relevante informatie over de belangrijkste aspecten van de partner-markten is verkrijgbaar via een speciale MSP-contenthub.

Daarnaast heeft APC de belangrijke stap genomen om zijn interne Global Channels-organisatie ook aan te sluiten op het nieuwe programma. Hiervoor is een hoofd managed services aangesteld; Jason Covitz, Global Director Managed Services. Hij zal ervoor zorgen dragen dat alle MSP-contactpunten worden geoptimaliseerd om het MSP-businessmodel te ondersteunen en in de toekomst uit te breiden.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website www.apc.com/msp  of neem contact op met Sonja Boots via sonja.boots@schneider-electric.com .

Over APC by Schneider Electric


APC by Schneider Electric, het marktleidende wereldwijde merk voor geïntegreerde fysieke IT-infrastructuur en -software, biedt betrouwbare elektriciteits- en availability-oplossingen voor IT en communicatietechnologieën. APC wordt ondersteund door het grootste netwerk van partners dat oplossingen op maat ontwikkelt voor netwerken thuis en op het werk, en zijn producten stellen individuen en bedrijven in staat om zich voor te bereiden op het onverwachte, waarbij kritische informatie en gegevens beveiligd worden. Het biedt zekerheid in een verbonden wereld. APC is een merk van Schneider Electric, de wereldwijde specialist in elektriciteitsmanagement en industriële automatisering. Met een omzet van ~€ 27 miljard in boekjaar 2015, helpt Schneider Electric klanten in meer dan 100 landen om hun energie en processen te beheren op een veilige, betrouwbare, efficiënte en duurzame manier. www.apc.com

Keer terug naar het nieuwsoverzicht

Schneider Electric Nieuws