Welkom op de website van Schneider Electric

Welkom op onze website.

U kunt een ander land kiezen om beschikbare producten te bekijken of bezoek onze corporate website voor meer informatie over ons bedrijf.

Een ander land of een andere regio kiezen

  • Bedrijven niet voorbereid op 'New Energy Economy'

Default Alternative Text

Hoofddorp, 6 februari 2018 - Onderzoek van Schneider Electric onder 236 organisaties van over de hele wereld toont aan dat de meeste bedrijven zich voorbereid voelen op een gedecentraliseerde, schone en digitale toekomst. Maar ze nemen nog niet de stappen die daadwerkelijk nodig zijn om energie- en duurzaamheidsprogramma’s te optimaliseren en integreren. Een reden hiervoor is dat de meeste bedrijven nog steeds vrij conventioneel tegen energiebeheer en klimaatmanagement aan kijken. Daarnaast werken afdelingen nog niet goed met elkaar samen en wordt data inefficiënt verzameld.

85% van de bijna 240 grote bedrijven (met meer dan $100 miljoen aan omzet) zegt dat hun bedrijf de komende drie jaar actie onderneemt om CO2-uitstoot te verlagen en concurrerend te blijven in de markt. Toch blijkt dat lopende projecten meer gericht zijn op energie-, water- en afvalbesparing. Buiten het implementeren van hernieuwbare energiebronnen zijn er maar weinig organisaties die geavanceerde strategieën en technologieën toepassen om energie en emissies te beheren.

De belangrijkste bevindingen uit het onderzoek:

•    81% van de respondenten zet zich in voor een betere energie-efficiëntie of is van plan om dit binnen de komende twee jaar te doen; 75% werkt aan het verminderen van waterverbruik en afval.
•    51% maakt gebruik van hernieuwbare energie of is van plan dit te doen.
•    Slechts 30% heeft oplossingen voor energieopslag, microgrids of warmtekrachtkoppeling geïmplementeerd of is van plan dit te doen.
•    Slechts 23% heeft demand response-strategieën of is van plan om dit op korte termijn te doen.

"We zitten midden in een enorme verandering van de manier waarop energie wordt gebruikt en geproduceerd", zegt Jean-Pascal Tricoire, voorzitter en CEO van Schneider Electric. "De bijna universele focus op conservering is positief. Een slimme consument zijn, is echter slechts een deel van wat nodig is om te overleven en groeien. Bedrijven moeten zich voorbereiden om een actieve rol te spelen op het gebied van energiebeheer, -productie en -efficiëntie. Hierbij moeten ze samenwerken met het grid, utilities, peers en andere nieuwkomers. Degenen die nu niet handelen zullen achterblijven."

Meer informatie kunt u vinden in het onderzoeksrapport.

Keer terug naar het nieuwsoverzicht

Schneider Electric Nieuws