• Go Green in the City: Halve finale voor studenten TU Delft

Studenten TU Delft behalen halve finale Go Green in the City 2018

De jaarlijkse studentenwedstrijd Go Green in the City van Schneider Electric, leider van digitale transformatie in energiemanagement en automatisering, is in de laatste jaren uitgegroeid tot een begrip voor business- en engineering-studenten. Meer dan 23.000 studenten uit 180 landen schreven zich dit jaar in met een innovatief idee voor slimmere en energie-efficiëntere steden. Voor het eerst in de 8-jarige geschiedenis van de competitie heeft een Nederlands studententeam de Europese halve finales bereikt.

EcoAssist: slimt energiemanagement om vraag en aanbod beter op elkaar af te stemmen

Lizet Ramírez en Michael Nash, studenten van de TU Delft, schopten het tot de halve finale met het EcoAssist concept. Dit innovatieve concept heeft tot doel om de vraag naar en het aanbod van energie beter, efficiënter en goedkoper te regelen. Deze vorm van energiemanagement is met name interessant voor landen waarbij er hoge kosten worden gemaakt in de piekuren. EcoAssist werkt bijvoorbeeld door het automatisch dimmen van het licht bij een hoge vraag naar energie of juist door het schematisch instellen van apparaten bij een lage energievraag. Lizet en Michael zijn de afgelopen weken begeleid door Schneider Electric Nederland in aanloop naar de finale waar zij met vier andere studententeams uit Europa streden om een plek in de finale.

Ingrid de Bresser, VP Human Resources Schneider Electric Nederland: “We zijn erg trots op de Nederlandse studenten Lizet en Michael die met hun innovatieve idee bijna de finale haalden. Go Green in the City is ontworpen als platform voor studenten om ons te helpen de energie-industrie op een positieve manier te veranderen. Binnen onze organisatie koesteren we jong talent. Zij kijken net op een andere manier naar uitdagingen in onze maatschappij en kunnen ons goed helpen bij onze missie om duurzamer met energie om te gaan.”

Finalisten strijden dit najaar in de Verenigde Staten om de winst en maken hiermee kans op geldprijzen én een baan bij Schneider Electric.