• Jean-Pascal Tricoire benoemd tot lid van de Verenigde Naties

Jean-Pascal Tricoire, Chairman & CEO van Schneider Electric en President van Global Compact France, is benoemd tot lid van de Global Compact Board bij de Verenigde Naties door Secretaris-generaal van de VN António Guterres. Het Global Compact Board van de VN speelt een belangrijke rol bij het vormgeven van de strategie en het beleid van het initiatief, dat fungeert als vlaggenschip van de Verenigde Naties voor verantwoorde bedrijfsacties. Het bestuur biedt de Raad doorlopend strategisch en beleidsadvies.

"Ik ben erg blij dat ik met mijn lidmaatschap bijdraag aan de ontwikkeling van het Global Compact van de VN. Sinds vier jaar ben ik president van de Global Compact France en sinds 16 jaar ben ik werkzaam bij Schneider Electric. Als 's werelds grootste duurzaamheidsorganisatie voor bedrijven is het VN Global Compact een geweldige collectieve beweging voor bedrijven om vooruitgang te boeken op het gebied van mensenrechten, arbeidsrechten, gendergelijkheid, milieubescherming en ethisch zakendoen via de tien principes en de 17 VN-doelen voor duurzame ontwikkeling”, aldus Jean-Pascal Tricoire.