• Internet of things; hoe verbindt u installaties met de cloud?

Het antwoord is eenvoudig. Met de XIOT-sensor, de draadloze oplossing voor het verbinden van externe sensoren en schakelaars met de cloud.

Telemecanique Sensors introduceert de XIOT cloud connected sensor: een draadloze oplossing voor het verbinden van externe sensoren of schakelaars met de cloud. De XIOT-sensor maakt de status van schakelaars en sensoren via het internet beschikbaar. U heeft inzage in de gegevens via een computer of mobiel apparaat. Dus actuele data, overal en 24/7.

Dus of het gaat over monitoren van de waterdruk van een sproei-installatie, het doorgeven van de aan/uit-status van externe installaties of het bewaken van open/dicht posities van beveiligde deuren, de actuele gegevens zijn voor u altijd en overal direct inzichtelijk met XIOT-sensoren.

Door met intelligente sensoren mensen, data en intelligente (’Smart’) machines met elkaar te verbinden, ontstaan nieuwe toepassingen en kansen. Denk aan optimalisatie van productieprocessen en het faciliteren van voorspellend en preventief onderhoud.

Realtime alarmmeldingen

De XIOT-sensor levert nauwkeurige en betrouwbare gegevens over uw installaties. De XIOT-sensor stuurt een bericht via het IoT(Internet of Things)-netwerk wanneer de sensor van status verandert. Deze statuswijziging wordt via beveiligde servers als melding of waarschuwing via de webbrowser of XIOT-app bij ontvanger(s) afgeleverd.
Uw gegevens beschikbaar op al uw mobiele apparaten
Via de webbrowser op uw computer of via de XIOT-app op mobiele apparaten heeft u eenvoudig toegang tot uw aangesloten sensoren. Een breed aanbod aan diensten is beschikbaar via de app, onder meer:
• Inzien van actuele status
• Signaalsterkte
• Eventgeschiedenis
• Configuratie van alarmmeldingen
• Instellen van gebruikers
• Geolocalisatie en
• Batterijbewaking

Robuust en standalone

De XIOT-sensor is vanwege zijn robuuste eigenschappen bij uitstek geschikt voor buitengebieden waar zonder elektriciteitaansluitingen.
Kenmerken:
• Ingebouwde lithiumbatterij (batterijduur 10 jaar bij twee berichten per dag)
• IP66 beschermingsgraad
• Omgevingstemperatuur: van -25 °C tot +70 °C
• Schroefmontage

Sigfox netwerk

Het XIOT-aanbod van Telemecanique Sensors is gebaseerd op LPWAN-technologie (Low Power Wide Area Network) van Sigfox. Via dit netwerk kunnen op grote schaal machines, apparaten en sensoren met een zeer laag energieverbruik veilig en tegen lage kosten met het internet worden verbonden.

Het Sigfox netwerk maakt gebruik van antennes met een bereik van ongeveer 50 kilometer en is inmiddels beschikbaar in 32 landen. Nieuwe Sigfox-netwerken worden wereldwijd in hoog tempo uitgerold. Een groot deel van Europa en daarbuiten is al voorzien van dekking en miljoenen apparaten en sensoren zijn inmiddels op het netwerk aangesloten.

Veelzijdige toepassingen

De XIOT-sensor kan zeer breed worden toegepast. Bijvoorbeeld op alle apparaten of componenten die voorzien zijn van een spanningsloos contact (potentiaalvrij contact). Tevens op relais voorzien van een potentiaalvrij contact. Onder meer eindschakelaars, drukschakelaars, (thermisch) relais, PLC en zelfs drukknoppen. Naast algemene toepassingsgebeiden kunnen XIOT-sensoren goed kunnen worden toegepast in onder meer Industrie en machinebouw (OEM), watermanagement, mobiele installatie, de agrarische sector, infrastructurele projecten.

Mogelijke toepassingen van de XIOT-sensoren zijn legio. Onder meer stroombewaking, pijlniveau, druk-detectie, temperatuurbewaking, open/dicht positiebepaling, klepposities, alarmstatus, niveaumeting etc.