• Let’s #MoveTheDate of Earth Overshoot Day

Earth Overshoot Day markeert de dag in het jaar wanneer alle natuurlijke grondstoffen die de aarde in een jaar kan produceren op zijn. Dit jaar is dat op 1 augustus. Schneider Electric wil hier verandering in brengen door bestaande infrastructuur van gebouwen, industrie en datacenters aan te passen. Het doel is om Earth Overshoot Day met 21 dagen te verlaten.

Om dit te realiseren werkt Schneider Electric samen met Global Footprint Network, de internationale onderzoeksorganisatie die de manier verandert waarop de wereld haar natuurlijke hulpbronnen beheert. De Ecologische Footprint-accounts van het Global Footprint Network maken het mogelijk om de Earth Overshoot Day te berekenen.

CO2-besparing door energie-efficiëntie en hernieuwbare elektriciteit
Schneider Electric heeft berekend dat als 100% van de bestaande gebouwen, industrie en datacenterinfrastructuur uitgerust is met actieve energie-efficiëntietechnologieën en het elektriciteitsnet is opgewaardeerd met hernieuwbare capaciteiten, de datum minstens 21 dagen verplaatst kan worden. EcoStruxure, de open IoT-architectuur van Schneider Electric helpt bedrijven hierbij. Dit open platform verbindt technische installaties met elkaar. Hierdoor ontstaat een slim ecosysteem dat innovatieve toepassingen voor efficiënter onderhoud, beheer en management faciliteert.

#MoveTheDate
Schneider Electric en Global Footprint Network zetten zich van 1 augustus tot 31 december in met #MoveTheDate. En roept iedereen op mee te doen.

Wil je meer weten over Earth Overshoot Day en hoe Schneider Electric zich inzet? Dan brengen we je graag in contact met Paul Bron, CEO van Schneider Electric Nederland.