• Case Study Kiremko

France, Northern France, Pas de Calais, inland between Calais, Dunkerque and St-Omer.

“Twee keer zo groot pand verbruikt minder dan de helft energie”

Kiremko, een Nederlandse fabrikant van machines bestemd voor de aardappelverwerkende industrie heeft samen met projectmanagement- en ingenieursbureau Promad en Schneider Electric een energiezuinig pand gerealiseerd. Vanaf nu kan alles digitaal beheerd en aangestuurd worden.

Kiremko wilde een nieuw, energiezuinig pand waar mensen lekker in hun vel zitten. Dit hebben zij samen met Schneider Electric gerealiseerd. De slimme software van Schneider Electric, genaamd EcoStruxure, signaleert zelf storingen waardoor Kiremko onderhoud op tijd kan inplannen.

Promad: “De keuze voor Schneider Electric is simpel, het is een betrouwbare partner van ons.”

Met het gebouwbeheersysteem kan Kirmeko alle temperaturen en overige parameters controleren en meten, zowel op kantoor als in de productiehal. Bewust kozen zij het open systeem van Schneider Electric. Met een open systeem is het bedrijf niet afhankelijk van één installateur en kan er ook met verschillende systemen gewerkt worden.

Ontwikkeling van het pand met apparatuur van Schneider Electric in combinatie met warmtepompen en zonnepanelen heeft geleid tot een bovengemiddeld energiezuinig pand. Promad laat weten: “Schneider Electric is een betrouwbare partner van ons. Zij bieden uitstekende kwaliteit voor een goede prijs.”

Kiremko is trots op het pand. Iedereen is blij met de fijne werkplek.

Simon Dupper
Partner Account Manager