• Equileap: Schneider in top 15 meest gendergelijke bedrijven

Silhouette Of People On Greeting To The Sun Installation At Sunset.

Schneider Electric in top 15 meest gendergelijke bedrijven ter wereld volgens Equileap

Hoofddorp, 17 oktober 2018 - Elk jaar rangschikt non-profitorganisatie Equileap internationale bedrijven op hun vooruitgang op het gebied van gendergelijkheid. In Equileap’s 2018 index staat Schneider Electric, leider op het gebied van digitale transformatie in energiemanagement en -automatisering, wereldwijd op de 15e plek en op de eerste plek in de industriële sector.

Investeerders helpen beslissen over niet-financiële criteria

Equileap’s jaarindex van 200 bedrijven op het gebied van gendergelijkheid is bedoeld om beleggers te helpen beslissingen te baseren op niet-financiële criteria. Om deze ranglijst vast te stellen, onderzoekt Equileap 3.000 bedrijven met een marktwaarde van meer dan 2 miljard USD uit verschillende sectoren. De methodologie, geïnspireerd op de United Nations’ Women’s Empowerment Principles, kijkt naar 19 niet-financiële criteria die van invloed zijn op gendergelijkheid, zoals salaris, kansen op loopbaanontwikkeling, gendergelijkheid bij onderaannemers, verlofbeleid en programma's tegen seksuele intimidatie en discriminatie op de werkvloer.

Resultaat weerspiegelt Schneider Electric’s engagement voor gendergelijkheid

Olivier Blum, Chief Human Resources Officer en Executive Vice President bij Schneider Electric, zegt: "Gendergelijkheid op de werkvloer is enorm belangrijk. Niet alleen omdat het een morele verplichting is, maar ook omdat het van fundamenteel belang is om alle werknemers te helpen hun vaardigheden te ontwikkelen en hun volledige potentieel te bereiken. Echte gelijkheid betekent dat elke werknemer dezelfde beloningen, mogelijkheden en kansen krijgt, ongeacht geslacht. Dit is volledig in lijn met het DNA van Schneider Electric."

"Gendergelijkheid op de werkvloer is enorm belangrijk."

Het succes van Schneider Electric weerspiegelt de inzet voor gendergelijkheid en de concrete stappen die het bedrijf in deze richting heeft gezet. Zo zijn gendergelijkheid en ouderschapsverlof belangrijke indicatoren in Schneider Sustainability Impact, het hervormingsplan van Schneider Electric en een sturingsinstrument voor duurzaamheid. In de afgelopen vier jaar heeft Schneider Electric zijn samenwerking met de HeForShe-beweging voortgezet; één van de 30 belangrijkste besluitvormers van overheden, bedrijven en universiteiten die een voortrekkersrol hebben bij het creëren van gendergelijkheid als institutionele prioriteit. Het bedrijf heeft al twee van de drie belangrijkste onderdelen bereikt: het opzetten van een wereldwijd proces voor gelijke belonging dat eind 2017 89% van onze wereldwijde medewerkers dekte en het creëren van een Global Diversity & Inclusion-board.