• Uitbreiding prefab modulaire power oplossingen en Uptime InstituteTIER-Ready designs

Schneider Electric speelt in op sterke groei van geprefabriceerde modulaire datacenters met uitbreiding power portfolio en Uptime Institute TIER-Ready-designs

• Uptime Institute TIER-ready design review verkort certificeringstijd en verlaagt kosten

• Uitbreiding power portfolio naar 1.25MW komt tegemoet aan vermogensbehoeften in de markt van grote colocaties en datacenters

• Breedste portfolio van geprefabriceerde power, cooling and IT designs in de industrie

Schneider Electric, marktleider op het gebied van digitale transformatie van energiemanagement en automatisering, heeft zijn portfolio van geprefabriceerde modulaire power oplossingen en Uptime InstituteTIER-Ready referentie-ontwerpen uitgebreid. Met dit grotere vermogensbereik komt Schneider tegemoet aan de vraag uit de datacentersector van met name cloud- en serviceproviders, naar snellere en eenvoudigere manieren om vermogen in te zetten. Het TIER-Ready-evaluatieprogramma van Uptime Institute vermindert bovendien de benodigde tijd en kosten voor Tier-certificering en vereenvoudigt het proces voor organisaties die daarnaar streven.

Referentie-ontwerpen van Schneider Electric nu Uptime TIER-Ready beoordeeld

TIER-Ready beoordeelde designs maken deel uit van de EcoStruxure™ for Data Center-architectuur van Schneider Electric en zijn beschikbaar als 90kW Tier II All-in-One-module en als 500kW Tier III multimodule-oplossing voor 400V regio's. Elk referentie-ontwerp omvat uitgebreide technische documentatie met schema's, indeling en apparatuur die allemaal zijn beoordeeld en goedgekeurd door Uptime Institute. Het beoordelingsprogramma voor TIER-Ready designs is ontwikkeld om het hele proces, van ontwerp tot ingebruikname, te verbeteren voor klanten die een volledige Tier-certificering van hun geprefabriceerde modulaire datacenters nastreven.

"De vraag naar geprefabriceerde en modulaire datacenters groeit sterk, omdat organisaties erop gericht zijn zakelijke diensten dichter bij hun gebruikers te brengen," aldus Phil Collerton, Chief Revenue Officer bij Uptime Institute. "Die diensten moeten worden geleverd op hetzelfde bedrijfskritische niveau als in grotere datacenters, maar dan op een aanzienlijk kleinere schaal, in een fractie van de tijd, en dat zonder de traditionele risico’s geassocieerd met externe infrastructuren. Met het beoordelingsprogramma voor TIER-Ready design wordt het Tier-certificeringsproces aanzienlijk vereenvoudigd en versneld, terwijl de kosten voor de eindgebruiker tot wel 50% lager zijn."

Schneider Electric breidt assortiment Power Modules en Skids uit

Gezien de sterke groei in de markt voor geprefabriceerde modulaire datacenters en de toenemende vraag naar (meer) (nood)stroom en kortere doorlooptijden, heeft Schneider zijn assortiment geprefabriceerde power modules en skids uitgebreid van 625 kW tot maximaal 1,25 MW in regio's met 400V. De aanpasbare ontwerpen zijn voorzien van de nieuwste high-efficiency Galaxy VX UPS, Li-Ion-accu-opties en Prisma laagspanningsverdelers, allemaal geschikt voor EcoStruxure™.

"Net als onze Enterprise-klanten zijn cloud- en serviceproviders steeds vaker op zoek naar modulaire constructiemethodes voor een kortere implementatietijd, meer standaardisatie en vereenvoudiging. Daarnaast willen ze tegelijkertijd de werking van datacenters voorspelbaarder en betrouwbaarder maken," aldus Andrew Bradner, Vice President Prefab Modular Datacenters bij Schneider Electric. "Dankzij de uitbreiding van ons power portfolio en de introductie van TIER-Ready beoordeelde ontwerpen verkorten wij de implementatietijden en vereenvoudigen de manier waarop datacenters worden ontworpen."

Bezoek voor meer informatie onze pagina's voor:

Over EcoStruxure™

EcoStruxure is Schneider Electric’s open, IoT-architectuur. EcoStruxure biedt klanten waarde op het gebied van veiligheid, betrouwbaarheid, efficiëntie, duurzaamheid en connectiviteit. EcoStruxure maakt gebruik van verbeteringen in IoT, mobiliteit, detectie, cloud, analyse en cyberbeveiliging om Innovation at Every Level te bieden: van verbonden producten, controle- en beheersoftware (edge control), tot apps, analytics en services. EcoStruxure is wereldwijd al geïmplementeerd in 480.000+ installaties, met behulp van 20.000+ systeemintegratoren en developers, die meer dan 1,6 miljoen apparaten verbinden via meer dan 40 digitale services.

Over Uptime Institute

Uptime Institute is de meest vertrouwde en geaccepteerde wereldwijde standaard voor de IT-industrie voor het juiste ontwerp, de bouw en de werking van datacenters - de ruggengraat van de digitale economie. Uptime Institute biedt klanten al meer dan 20 jaar de zekerheid dat hun digitale infrastructuur kan presteren op een niveau dat consistent is met hun bedrijfsbehoeften, in een breed scala aan bedrijfsomstandigheden. Uptime Institute helpt organisaties bij het optimaliseren van kritieke IT-middelen en beheert kosten, middelen en efficiëntie.

www.uptimeinstitute.com

Over Schneider Electric

Schneider Electric leidt de digitale transformatie van energiemanagement en automatisering in huizen, gebouwen, datacenters, infrastructuur en industrieën. Met aanwezigheid in meer dan honderd landen, is Schneider de onbetwiste leider in energiemanagement (medium voltage, low voltage en secure power) en automatiseringssystemen. We leveren geïntegreerde efficiënte oplossingen waarbij we energie, automatisering en software combineren.

In ons wereldwijde ecosysteem, werken we samen met het grootste partner-, integrator- en ontwikkellaarsnetwerk op ons open platform om real-time controle en operationele efficiëntie te realiseren.

We geloven dat onze mensen en partners Schneider tot een succesvolle organisatie maken. Met onze inzet op het gebied van innovatie, diversiteit en duurzaamheid, zorgen wij dat ‘Life is On’; voor iedereen, overal en op ieder moment.

Meer informatie:

• Online Tool: Schneider Electric Data Center Reference Design Selector

• Web pages: Prefabricated Data Center Modules

• Case Study: LightEdge Extends Hybrid Colocation Data Center Model with Schneider Electric

• White paper: TCO Analysis of a Traditional Data Center vs. a Scalable, Prefabricated Data Center