• Hoe kunnen we Internet of Things inzetten in ons voordeel?

CIO maakt Industrie 4.0 pas echt slim

IoT vraagt om herziening van IT-landschap. De vierde industriële revolutie is niet iets waar bedrijven zich aan kunnen onttrekken. De grote vraag is nu hoe we de data die voortvloeit uit het IoT kunnen inzetten in ons voordeel.

Aan een kritische blik op het IT-landschap is dan bijna niet te ontkomen. Het internet of things zorgt voor een tsunami aan data. De rol van de chief information officer wordt daardoor steeds belangrijker. Aan de CIO de opdracht om data optimaal in te zetten en ‘slimme’ toepassingen te bedenken. Wat heeft hij of zij nodig om die veranderende rol optimaal in te vullen?

Industrie 4.0

Sensoren en het Internet of Things vormen de basis voor de vierde industriële revolutie waar we nu middenin zitten. Die revolutie zorgt ervoor dat alles – van het kantoorgebouw tot de fabriek en het elektriciteitsnetwerk – een IT-component krijgt en data genereert.
    (bron: IT Executive

Internet of Things in de praktijk
    Het antwoord van Schneider Electric op deze ontwikkelingen heet EcoStruxure™
    Met zijn architectuur en interoperationele technologieplatform brengt EcoStruxure™ energie, automatisering en software samen. Het levert toegevoegde waarde op het gebied van veiligheid, betrouwbaarheid, efficiëntie, duurzaamheid en connectiviteit.

EcoStruxure™ is gebaseerd op de meest recente technologische ontwikkelingen op het gebied van IoT, mobiliteit, metingen, cloud, analytics en natuurlijk cybersecurity. De veelzijdige architectuur opent een nieuwe digitale wereld voor gebruikers in diverse segmenten, waaronder gebouwenbeheer, datacentra, industrie en infrastructuur. Het platform is het technologische fundament waarmee organisaties kunnen concurreren in de hedendaagse IoT-economie.