• “Investeren in de relatie en het portfolio van Schneider Electric”

Industry-klanten TU bezoeken R&D Center in Marktheidenfeld

Vier vragen aan Peter Exmann, Business Manager Industrie bij de Technische Unie, over zijn tweedaagse reis op 21 en 22 november 2018. Hij bezocht samen met 19 medewerkers en bijna 30 klanten het Research & Development Center van Schneider Electric in Marktheidenfeld, Duitsland.

Wat vindt u ervan dat uw partner Schneider Electric deze reis organiseert?

Wij zijn erg blij dat Schneider Electric ons als strategische partner in de gelegenheid stelt om met onze belangrijkste industriële klanten af te reizen naar Marktheidenfeld, één van de grootste R&D-centra van Schneider Electric. Het biedt de Technische Unie de mogelijkheid om samen met haar klanten op de hoogte gebracht te worden over de laatste technologische ontwikkelingen op het gebied van machinebesturingen, robotica, drives en augmented reality.

Wat waren uw overwegingen om deel te nemen aan de reis?

Als marktleider wil je voorop lopen en dat is ook onze rol naar onze klanten en de markt. Juist de mogelijkheid om in de keuken te kijken en geïnformeerd te worden over de komende technologieën maakt ons nieuwsgierig. Bovendien creëren dit soort informatieve reizen vaak ook weer onverwachte ontwikkelingen en applicaties bij onze klanten.

Waarom mogen uw medewerkers twee dagen tijd aan deze reis besteden?

De Technische Unie wil de referentie zijn als distributeur in de industriële automatisering. Als wij producten en concepten in de markt willen zetten, dan zullen we als eerste de kennis moeten absorberen en het ons eigen maken voordat we deze naar de markt kunnen repliceren. Daarnaast is Schneider Electric een strategische partner van de Technische Unie, dat betekent ook voor ons de verplichting om meer dan normaal te investeren in de relatie en het portfolio van Schneider Electric.

Wat is volgens u de reden van het hoge aantal aanmeldingen van uw klanten?

Het betreft hier onze tweede reis met onze klanten. Na de eerste reis hebben we redelijk snel een mooie opdracht gescoord met een geïnspireerde klant die mee was op dit bezoek. Onze eigen mensen waren stellig en wilden dit bezoek zo snel mogelijk met nog meer klanten overdoen. Hier hebben we met elkaar energie ingestoken en inmiddels is de groep klanten zo groot dat we nu voor de tweede keer met bijna dertig klanten naar Marktheidenfeld afreizen. Ook het grote enthousiasme van onze industriële vertegenwoordigers heeft bijgedragen aan dit enorme succes.