• “Winst op vele terreinen door integratie IT en elektrotechniek”

InstallatieJournaal interviewde VP Buildings Debby Slofstra over IoT en duurzaamheid

Debby Slofstra werkte 15 jaar in de IT en 8 jaar in de bouw voor ze in 2017 aan de slag ging als vice-president Building bij Schneider Electric. “Een belangrijke reden waarom ik voor deze functie heb gekozen, is dat ik al lang geleden het gevoel had dat elektrotechniek en IT bij elkaar zouden komen. En dat blijkt te kloppen.”

Slofstra: “De integratie is op vele terreinen zichtbaar en levert grote voordelen op. Denk aan (cyber)security, het optimaliseren van de voorspelbaarheid van onderhoud en efficiënt gebouwbeheer. Deze integratie is bijna sturend in de samenleving en vraagt veel van de installatiebranche en dus van de producten die wij aanbieden.”

Ontwikkelingen in de branche

In het interview vertelt Slofstra hoe Schneider Electric inspeelt op belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen als sustainability, digitalisering, en het zogeheten Internet of Trust. Ook praat ze over kansen in de branche, kaart ze energiemanagement binnen datacenters aan, en geeft ze tips over hoe om te gaan met kennis. Lees het volledige interview in het InstallatieJournaal >