• Modicon M580 Safety, de eerste veilige ePAC!

Meest recente veiligheidsnormen, minimale kans op procesfouten

Met de introductie van de Modicon M580 Safety heeft Schneider Electric de eerste veilige ePAC-controller gelanceerd. Daarmee stuurt u volgens de meest recente veiligheidsnormen uw machines aan, zonder het risico te lopen op procesfouten. Dankzij de stabiele, open en transparante communicatie-interface heeft u altijd inzicht in de prestaties van uw machine.

Cybersecurity

Ten opzichte van de normale M580 heeft de M580 Safety een verbeterde IT/OT-connectiviteit, wat u meer inzicht geeft in het proces en de prestaties. Het veranderende industriële landschap vraagt bovendien om een andere aanpak op het gebied van cybersecurity. Dankzij ingebouwde veiligheidsfuncties wordt de kans op impact door cyberdreigingen verminderd en kunt u zorgeloos gebruik maken van de IIOT-oplossing die de Modicon biedt.

Door het gebruik van open en gestandaardiseerde ontwerpsystemen reduceert u de implementatietijd van de Modicon met 25%. Aanvullend geeft de veilige en volledig ondersteunende Ethernet-architectuur eenvoudig toegang tot alle prestaties van de machine. Daarmee vindt u de beste balans tussen maximale productiviteit en het optimaal inzetten van uw middelen tegen gereduceerde productiekosten.

Veilige aansturing

De Modicon biedt optimale veiligheid bij de besturing van kranen en hijswerktuigen. Maar ook op het gebied van materiaalbehandeling, het aansturen van transportbanden en andere industriële toepassingen is de Modicon M580 Safety de beste optie. De Modicon stelt u in staat om de hoogste prestaties op het gebied van productiviteit, nauwkeurigheid en cybersecurity te bereiken zonder afzonderlijke veiligheidssystemen te installeren in uw machine.

Met de introductie van de M580 Safety geeft de Modicon navolging aan 50 jaar bewezen ervaring en innovatie op het gebied van industriële controllers.