• Nieuwe kalibers in het TeSys aanbod motorbeveiligingsschakelaars en contactoren

Uitbreiding reeks TeSys GV3 motorbeveiligingsschakelaars

Binnen het Schneider Electric aanbod, in de componenten voor motorsturing en beveiliging, heeft een uitbreiding plaatsgevonden in de reeks TeSys GV3 motorbeveiligingsschakelaars. De reeks thermisch-magnetische motorbeveiligingsschakelaars GV3P13 t/m GV3P65 (5,5-30 kW 400 V) is uitgebreid met de kalibers GV3P73 en GV3P80 (resp. 37 en 45 kW) in de bouwbreedte 55 mm. Met de GV3L73 en GV3L80 wordt ook een magnetische (kortsluit)beveiliging geboden. Deze kalibers bieden een beveiliging met een kortsluitafschakelwaarde van 50 kA.

Enkele eigenschappen zijn:
- De GV3 reeks beschikt over de gepatenteerde Everlink aansluiting voor compensatie bij afnemende klemkracht als gevolg van koperkruip of lostrillen.
- De GV3 reeks maakt gebruik van dezelfde hulpcontacten als de GV2 reeks tot 32A.
- De GV3 reeks is, t/m de GV3P73, samen te bouwen met de TeSys D contactoren, waarbij voor de GV3P73 de nieuwe 80A contactor (LC1D80A) gebruikt wordt. Bij voorziene samenbouw kan de motorbeveiligingsschakelaar besteld worden zonder aansluitklemmenblok aan de onderzijde door toevoeging van een “1” aan de referentie (bv. GV3P731).
- De GV3P80 vervangt de GV3ME80.

Vervanging 80A TeSys D contactoren

Binnen het TeSys D aanbod contactoren zijn de 80A contactoren voor AC3 gebruik vernieuwd. De nieuwe 80A contactoren hebben dezelfde bouwmaat als de bestaande 40 tot 65A contactoren. Voor AC4 gebruik blijven de bestaande 80A kalibers beschikbaar. De LC1D40A t/m LC1D80A zijn voorzien van Everlink aansluitblokken. De 80A contactor kan direct aan de GV3P73 gekoppeld worden tot de meest compacte 37 kW motorstarter op de markt. De GV3P80 met de LC1D80A voor een 45 kW motor kan niet worden samengebouwd.

De 80A kalibers kunnen verdeeld worden in drie uitvoeringen:
- Voor AC gebruik bv. 24 VAC of 230VAC resp. LC1D80AB7 en LC1D80AP7
- Voor DC gebruik 24 VDC directe sturing uit een plc de LC1D80ABBE
- Voor AC/DC gebruik TeSys D Green bv. 100-250 VAC/DC de LC1D80AKUE

Voor de nieuwe 80A contactoren zijn ook nieuwe kalbers thermische relais beschikbaar.

Raadpleeg voor meer informatie de nieuwe catalogus van TeSys: “componenten voor motorsturing en beveiliging 2018”.