• Energiezuinige datacenters dankzij OCP

Wind energy booth design concept

Aandacht voor positieve energie-impact van OCP op datacenters tijdens de OCP Summit in Amsterdam

In de huidige tijd moeten datacenters flexibel, schaalbaar en kosten-efficiënt zijn omdat steeds sneller en harder groeit. Met het Open Compute Project (OCP) slaan grote datacenterexploitanten handen ineen om slim aan deze eisen te kunnen voldoen en de benodigde technische infrastructuur te herdefiniëren. De Open Compute Project Foundation is een open source hardware initiatief; een snelgroeiende wereldwijde community voor datacenterexploitanten met als missie het ontwerpen, gebruiken en algemeen toegankelijk maken van de meest efficiënte ontwerpen voor schaalbaar computergebruik. OCP biedt een structuur waarin individuen en organisaties hun intellectuele eigendom met anderen kunnen delen en op deze manier de IT-industrie kunnen stimuleren om te evolueren.

De invloed van OCP op het datacenterontwerp

De inspanningen van het Open Compute Project (OCP) hebben een belangrijk dialoog geopend over het datacenterontwerp. Als Platinum-lid van OCP neemt Schneider Electric hier een leidende rol in. Open Compute zou datacenterontwerp kunnen revolutioneren, als het namelijk wordt toegepast op grote schaal, zorgt dat voor aanzienlijke verbeteringen, besparingen en meer flexibiliteit voor datacenterexploitanten.

Als lid van het Open Compute Project (OCP) en van de Open19 Foundation neemt Schneider Electric deel aan de ontwikkeling van nieuwe oplossingen en heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de impact en voordelen van deze nieuwe technologieën.

Duurzame datacenters

Een essentieel onderdeel van de missie van het project, is energieverbruik te verminderen van datacenters en duurzaamheid te vergroten. De mogelijkheden binnen OCP en de impact ervan op het energieverbruik van datacenters staan tijdens de Regional Summit volgende week centraal. Schneider Electric brengt twee keynote presentaties rondom het onderwerp:

1 oktober, 10 uur Analysis of Data Center Electrical Architectures Supporting Open Compute Project   Robert Bunger, Director of Data Center Industry Alliances, Schneider Electric

2 oktober, 11 uur  Efficiency Analysis of Open Hardware Rack Power Architectures Liang Zhang, Director Hyperscale White Space Solution, Schneider Electric

De OCP Regional Summit vindt plaats van 1 - 2 oktober 2018 in RAI, Amsterdam. Meer informatie leest u op >