• Westfort: een schonere toekomst met Schneider Electric

Dairy cows grazing, food and beverage.

Hoofddorp, 22 januari 2018 -In de afgelopen jaren heeft Nederland belangrijke stappen gezet op weg naar een schonere toekomst. Schneider Electric helpt partners en klanten de energieproductiviteit en energiesystemen te optimaliseren. De oplossingen van Schneider Electric richten zich onder meer op reductie van CO2-uitstoot door gebruik van duurzaam opgewekte energie.

Een praktijkvoorbeeld is de innovatieve oplossing voor Westfort Vleesproducten. Aandacht voor dierenwelzijn, betere vleeskwaliteit én duurzame energieoplossingen stonden hierbij voorop.
Door samenwerking met ingenieursbureau Promad is Westfort het modernste en meest duurzame vleesbedrijf ter wereld geworden.

In dit verhaal lees je hoe Promad en Schneider bijna alle doelstellingen van Westfort op het gebied van duurzaamheid en energie-efficiëntie hebben gehaald. Met behulp van systemen van Schneider Electric kan 30% van de elektrische energie en 100% van de thermische energie uit het eigen proces opgewekt worden. Het gebouw zelf is innovatief en energie-efficiënt. Bijvoorbeeld door een uniek verlichtingssysteem en energiezuinige LED-lampen die minder warmte afgeven. Hierdoor wordt op koeling bezuinigd. Westfort is een voorbeeld voor vleesbedrijven wereldwijd. Het hele proces in de keten is duurzaam: van sojaverwerking in Brazilië tot de vleesverwerking in Nederland.

Lees de case study project Westfort