• Succesvolle Alliance Partnerdag in Harderwijk

Terugblik op geslaagde kickoff van Alliance Partner Programma

Op dinsdag 5 februari kwamen 60 vertegenwoordigers van de 35 Alliance Partners samen in Harderwijk voor de ‘kickoff’ van het Alliance Partner Progamma 2019. Het vernieuwde Alliance Partner Programma is in 2018 opgesteld en een van de wensen van de partners was een jaarlijkse ‘kickoff’ te organiseren èn op jaarbasis één commercieel EcoStruxure seminar aan te bieden. De Alliance Partners en Schneider Electric willen nauwer samenwerken bij het realiseren van projecten op het gebied van Industriële Automatisering.

Samenwerking

Het Schneider Electric Alliance Partner Programma startte in 2009 in Nederland en richt zich op het versterken van onze relatie met ervaren System Integrators die een bewezen staat van dienst hebben op commercieel en technisch gebied. Het vernieuwde partner programma is tot stand gekomen na uitvoerig overleg met een aantal ervaren System Integrator Alliance Partners. Het programma draagt bij aan een betere samenwerking tussen Schneider Electric en haar partners om gezamenlijke klanten kwalitatief hoogwaardige oplossingen te leveren.

Rob van den Bos, programma manager van het Alliance partner programma, opende de dag en heette iedereen welkom namens Schneider Electric. Daarna werd de dag ingevuld met verschillende presentaties over duurzame ontwikkelingen, nieuwe technologieën, software en diensten. Uiteenlopend van meest de eenvoudigste schakelaars tot de meest complexe operationele systemen.

Automatisering

Luuc Nauta, Product Application Engineer bij Schneider Electric, lichtte in zijn presentatie toe hoe organisaties het managen en automatiseren van activiteiten kunnen verbeteren met apparaten en oplossingen die elkaar verbonden zijn via het Internet of Things. Dat kan dankzij het open en interoperabel platform EcoStruxure waarmee Schneider Electric waarde toevoegt op het gebied van veiligheid, efficiëntie, betrouwbaarheid en connectiviteit. Zo kunnen Alliance Partners samen met Schneider Electric klanten helpen met het beheren van hun energie en hun assets op de meest innovatieve manier.

De intensieve samenwerking tussen Aveva, Wonderware en Schneider Electric werd toegelicht door Arthur Blom en Geert van der Velden. Aan bod kwamen IIoT-technologieën, geïntegreerde software via EcoStruxure-architectuur, het klaar zijn voor slimme productie, preventief onderhoud en het bieden van nieuwe zakelijke kansen om winstgevendheid en productiviteit van klanten te verhogen.

Technologie

Naast de presentaties was er ook een Technologie Plein ingericht voor de deelnemers met demonstraties over motorstartoplossingen, Proface HMI, Altivar Drive of een EcoStruxure Plant-oplossing. Tussen alle presentaties door werd er veel met elkaar gesproken over klanten, toekomstige klanten en  mogelijke oplossingen. Het woord ‘samenwerken’ en ‘partnerschap’ kwam geheel volgens de filosofie van het Alliance Partner Programma veelvuldig ter sprake. De dag werd afgesloten met een hapje en een drankje; volgens de deelnemers was het een geslaagd event.

"Ik kom met veel plezier op de jaarlijks terugkerende Alliance Partnerdag."

William van Gaal, manager Automation bij ENGIE Services Nederland zegt hierover het volgende: “Ik kom met veel plezier op de jaarlijks terugkerende Alliance Partnerdag. Het vernieuwde programma zie ik dan ook als toegevoegde waarde op de hechte samenwerking tussen eindklanten enerzijds en ENGIE als partner anderzijds. “EcoStruxure”, connectiviteit, de innovaties rondom soft-, en hardware-oplossingen en vooral het spreken van gelijkgestemden in een leuke ambiance, zijn voor mij redenen om dit niet te willen missen”.