• Verbeterde cyberbeveiliging door lidmaatschap Cybersecurity Coalition

Cyber Security graphic

Schneider Electric sluit zich aan bij de Cybersecurity Coalition om digitaal vertrouwen te versterken

Schneider Electric kondigt vandaag zijn lidmaatschap aan van de Cybersecurity Coalition. Als leider op het gebied van digitale transformatie werkt Schneider Electric nauw samen met overheden, klanten en partners om een leidende rol te nemen bij het aanpakken van cybersecurityrisico's en -uitdagingen. Door zich aan te sluiten bij de Coalition, gevestigd in Washington D.C. (VS), kan Schneider cyberdreigingen binnen de onderneming beter detecteren, voorkomen en erop reageren.

De Cybersecurity Coalition brengt toonaangevende bedrijven samen om het overheidsbeleid te ondersteunen bij het ontwikkelen van op consensus gebaseerde oplossingen die:
  • Een levendig en robuust ecosysteem van cybersecurity bevorderen;
  • De ontwikkeling en acceptatie van cybersecurity-innovaties ondersteunen;
  • Organisaties van elke omvang aanmoedigen om stappen te ondernemen om hun cyberveiligheid te verbeteren.

Bevorderde adoptie van cyberbeveiligingsbeleid

"Door deel te nemen aan de Coalition laat Schneider Electric zien uitdagingen op het gebied van cybersecurity serieus te nemen. We zijn vastbesloten om een vooraanstaande rol te spelen bij de ontwikkeling van oplossingen," zegt Hervé Coureil, Chief Digital Officer, Schneider Electric. "Ons lidmaatschap zorgt ervoor dat we open, transparante en samenwerkende gesprekken kunnen starten die de adoptie van cyberbeveiligingsbeleid en -wetten bevorderen. Dit is in het voordeel van onze klanten, partners en alle belanghebbenden van ons bedrijf, inclusief de communities en omgevingen die we allemaal bedienen."

Als lid van de coalitie zal Schneider Electric onderzoeken hoe overheidsorganisaties, regelgevende instanties, internationale normalisatie-instellingen, beveiligingsonderzoekers, aanbieders, partners en klanten samenwerken om cybersecurityrisico's aan te pakken.

Gezamenlijk belang

"Schneider Electric heeft dezelfde prioriteiten als de Coalitie. Ons lidmaatschap versterkt onze inzet om samen te werken met marktleiders die over de technologie, expertise en unieke vaardigheden beschikken die nodig zijn om de digitale economie te beveiligen en te beschermen," zegt Christophe Blassiau, Chief Information Security Officer, Schneider Electric. "Door samen te werken met ons wereldwijde ecosysteem van partners blijven we zowel bedrijfsveiligheid als cybersecurity bevorderen bij de convergentie van informatietechnologie (IT) en operationele technologie (OT). We hebben een Cybersecurity by Design-strategie aangenomen, die aansluit op het NIST Cybersecurity Framework. Daarnaast biedt ons IoT-enabled EcoStruxure™-platform onze klanten end-to-end cybersecurity oplossingen en -diensten om een enorm digitaal ecosysteem te beschermen."

Meer informatie over de cybersecurity-strategie van Schneider Electric vindt u in het Cybersecurity-rapport.

Nieuwsoverzicht